
Co nowego w branży silników elektrycznych do łodzi?
Na ostatnich targach wyposażenia dla przemysłu jachtowego i stoczniowego - METSTRADE Amsterdam , firma ePropulsion zaprezentowała po raz pierwszy w swojej historii modele silników stacjonarnych. Znana już od wielu lat z najwyższej jakości silników zaburtowych. Linia Spirit Plus / EVO oraz Navy, napędów typu POD Drive do jachtów żaglowych, jak również małych silników elektrycznych Vaquita. Te ostatnie znajdują szerokie zastosowanie w deskach sup i kajakach.
Elektryczne silnik do łodzi i jachtów są coraz częściej spotykane na wodach śródlądowych w naszym kraju, nie tylko w miejscach które są strefami ciszy. Silniki zaburtowe do pontonów i jachtów to bardzo ekonomiczne i ekologiczne rozwiązanie. Są to tylko niektóre z zalet silników elektrycznych. Należy tutaj wspomnieć o maksymalnej redukcji hałasu w porównaniu z silnikami benzynowymi zaburtowymi. W przypadku silników z górnej półki jakimi niewątpliwie są napędy elektryczne ePropulsion czy chociażby Torqeedo mówimy o generowanym hałasie na poziomie 30-40dB. W efekcie jedyne co słyszymy to szum wody za rufą łódki. Mamy również gwarancję najwyższej jakości, niezawodności i kultury pracy.
Obecnie każdy silnik elektryczny do łodzi i jachtów można połączyć z systemem solarnym, dzięki czemu w słoneczny dzień bateria doładowuje się z panela fotowoltaicznego, dając oszczędności eksploatacyjne.
Do tej pory najmocniejszy z napędów w ofercie tego producenta - firmy ePropulsion - posiadał moc 6kW, co wystarcza w zupełności do napędzenia ponad 2,5 tonowej łodzi. Teraz przyszedł moment na zaprezentowanie silników stacjonarnych do znacznie większych jachtów czy też łodzi. Tym samym zaproponował alternatywę wobec serii napędów Deep Blue swojego największego konkurenta - firmy Torqeedo. Zapas mocy to też bezpieczeństwo szczególnie pływając po wodach otwartych.
Przedstawiamy zatem silniki elektryczne do łodzi I-series ePropulsion.
Najważniejsze cechy produktu :
Kompaktowy i zintegrowany
Oszczędzanie miejsca
Lżejsza waga
Łatwy w instalacji, bezobsługowy w działaniu
Okablowanie wewnętrzne zostało podłączone fabrycznie, zapewniając natychmiastowe działanie po podłączeniu do systemu zasilania akumulatorów. Przejrzysta i łatwa instalacja silników elektrycznych producenta ePropulsion to jedna z ich charakterystycznych cech. Wszystkie elementy systemu są spójne i logiczne.
Technologia i konstrukcja interfejsów znacznie zmniejszają wymaganą konserwację niż w przypadku silników spalinowych.
Architektura eSSA - czyli ePropulsion Smart System Architecture, stanowi najnowocześniejsze rozwiązanie. Charakteryzuje się inteligentną i modułową konstrukcją zapewniającą bezpieczną i niezawodną wydajność, a także obsługuje integrację ePropulsion Connectivity Service i ADAS.
W ramach tej architektury ePropulsion przedstawia nowe inteligentne przepustnice połączone z 5 calowym wyświetlaczem, dzięki którym uzyskujemy dostęp do wszystkich danych silnika i łodzi które eSSA monitoruje.
System monitorowania łodzi IoT ePropulsion Connectivity Service to usługa o wartości dodanej, umożliwiająca właścicielom łodzi i menedżerom flot bezpieczną i niezawodną komunikację z ich jachtami. Umożliwia użytkownikom dostęp do usług łączności w chmurze bez potrzeby stosowania dodatkowych akcesoriów.
Dzięki temu systemowi mamy dostęp do takich informacji jak:
- Zdalny dostęp do danych - możesz sprawdzić wszystkie dane w czasie rzeczywistym, takie jak lokalizacja, prędkość, poziom naładowania baterii, pozostały czas ładowania itp.
- Zdalny monitoring - możesz powiadamiać użytkowników, gdy łodzie przekraczają geoogrodzenia, przekraczają ograniczenia prędkości i mają podejrzane zmiany lokalizacji.
- Śledzenie podróży - automatycznie twórz i zapisuj ślady podróży łodzią z możliwością odtworzenia tras i dziennikiem podróży.
- Konta współdzielone - można zaprosić inne osoby i nadać im pełny lub ograniczony dostęp do raportów, stanu w czasie rzeczywistym
- Generowanie raportów - automatyczne tworzenie raportów dotyczących łodzi, floty z podsumowaniem wszystkich działań związanych z monitorowanymi jednostkami.
Podstawowe parametry trzech nowych silników elektrycznych:
Model | I-10 | I-20 | I-40 |
Moc wejściowa | 10 kW | 20 kW | 40 kW |
Napięcie wejściowe | 86~115 VDC | 86~115 VDC | 86~115 VDC |
Waga | 43kg | 45kg | 75kg |
Rozmiary (D x Sz x W) | 565 x 295 x 380 mm | 580 x 330 x 380 mm | 860 x 485 x 420 mm |
Sposób chłodzenia | Powietrzem | Wodą (opcjonalnie powietrzem) | Wodą (opcjonalnie powietrzem) |
Znamionowa prędkość obrotowa | 1500 rpm | 1500 rpm | 1500 rpm |
Działanie i interakcja | Manetka i wyświetlacz (standard) |
|