Producenci
Darmowa dostawa
przy zakupach za minimum 250zł :)
Darmowa dostawa (Przesyłka kurierska) już od 250,00 zł.
Paczkomaty InPost
Paczkomaty InPost

Żagiel Genna - Code Zero do Minicat 420 / 460

Genna-sails.webp
  • nowość
Cena: 6 800,00 zł

Symulacja została wykonana dla produktu podstawowego 6800.00

ilość szt.
dodaj do przechowalni
* - Pole wymagane

Opis

Żagiel Genna - Code Zero do Minicat 420 / 460

 

Nowy przedni żagiel wyposażony w roler, zastępuje starsze modele gennakera.

Genna - bo tak został nazwany przez Minicat do połączenie żagla typu genua o bardziej płaskim kroju jak w Code Zero.

Dzięki takim zabiegom uzyskujemy żagiel przedni do katamaranów pompowanych Minicat, który pracuje praktycznie w każdym kursie względem wiatru.

Dzięki mocowaniu fału żagla na bloczku, możliwe jest lepsze napięcie liku przedniego dla kursów ostrych.

Żagiel Genna w komplecie ma przedłużeniu bukszprytu oraz wydłużone olinowanie stalowe. Ponadto otrzymujemy dwa bloczki z knagami szczękowymi, które mocuje się z tyłu ramy pokładu, natomiast szoty prowadzone są po okręgu.

Żagiel na czas transportu przechowuje się w pokrowcu zabezpieczającym.

Występują zarówno wersje do modeli 420 (Emotion, Evoque oraz Laura Dekker) oraz 460 (Esprit, Elite)

Powierzchnia żagla:

  • dla katamaranu żaglowego Minicat 420 - 7.9m2
  • dla katamaranu żaglowego 460 - 9.9m2

 

Nasza opinia:

Mieliśmy już okazję przepływać cały sezon z nowym żaglem Genna zainstalowanym w Minicat 460 Elite, dlatego możemy już podzielić się naszymi wrażeniami.

Sam montaż nie przysparza większych trudności, pomimo skromnej instrukcji obsługi - tutaj jak zwykle chętnie służymy pomocą i doświadczeniem.

Ważne jest by zamawiając podać nam rok produkcji katamaranu żaglowego, ponieważ w modelach do roku 2020 inaczej mocowany był waterbaksztag - zaciskany na stałe - obecnie jest na szekli.

Bloczek z krętlikiem mocujemy w odpowiednim miejscu na maszcie (górne uchu nad sztagiem), roler przypinamy do przedłużenia wytyku. Zawiązujemy jeden koniec szota do rogu halsowego i prowadzimy przed sztagiem na tył ramy pokładu, gdzie mocuje się pierwszy bloczek. 

Następnie po szerokości trampoliny do drugiego bloczka i z powrotem do rogu halsowego. Zastosowanie dodatkowego bloczka w fale żagla Genna sprawdza się bardzo dobrze, możemy mocno napiąć przedni lik dopasowując do kursu względem wiatru. Nie należy obawiać się, że przy mocnym napięciu luzuje się nieco sztag - jest to normalne.

Żeglowaliśmy w różnych warunkach wietrznych i zgadzamy się z producentem, że siła wiatru górne 3Bf to maksimum dla komfortowej żeglugi, powyżej robi się ciężko i katamaran przestaje słuchać steru.

Dużą przewagę zyskuje w słabych wiatrach - na kursach ostrych generuje znacznie większy ciąg niż fok. Nie ma większego sensu w takiej żegludze stosowanie dwóch żagli przednich na raz.

Przy kursach pełnych baksztagowych żagiel dobrze pracuje z grotem, natomiast w fordewindzie, naszym zdaniem lepsze przełożenie na prędkość miało zupełne zrzucenie grota i postawienie obu żagli przednich na motyla.

To co należy przećwiczyć to praca szotami przy zwrotach, ponieważ często jest tak, że jeden z załogantów siądzie na linie, dlatego każdy zwrot trzeba odpowiednio przygotować.

Przy sile wiatru rzędu 1-3 Bf spokojnie da się płynąć w pojedynkę na modelu 460 i operować wszystkimi żaglami.

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl