Producenci
Darmowa dostawa
przy zakupach za minimum 500zł :)
Darmowa dostawa (Przesyłka kurierska) już od 500,00 zł.
 

Silnik elektryczny Spirit 1.0 EVO ePropulsion zaburtowy

Cena: 11 470,00 zł

Symulacja została wykonana dla produktu podstawowego 11470.00

ilość szt.
dodaj do przechowalni
* - Pole wymagane

Opis

Silnik zaburtowy elektryczny ePropulsion Spirit 1.0 EVO

Marka ePropulsion - renomowany producent napędów elektrycznych do łodzi i jachtów wprowadziła na rynek nową linię swoich produktów.

Jest to zmian wręcz rewolucyjna, ponieważ pierwszy raz zastosowano napęd hybrydowy - silnik elektryczny bazujący na sprawdzonej i bardzo wydajnej serii Spirit 1.0 Plus wyposażona w hydrogenerator.

Zastosowane rozwiązanie rekuperacji w silniku elektrycznym Spirit 1.0 EVO idealnie trafia do właścicieli wszelkiego rodzaju jachtów i łodzi żaglowych.

W sytuacji gdy płyniemy wykorzystując napęd żaglowy, napęd pomocniczy Spirit 1.0 EVO pozostaje zanurzony w wodzie, a wraz ze wzrostem prędkości jachtu wzrasta prędkość obrotowa śruby, która z kolei napędza hydrogenerator i ładuje baterię.

Wybierając się na tygodniowy rejs swoją jednostką, nie trzeba zastanawiać się, gdzie po drodze będzie można podładować baterię silnika ePropulsion, zrobimy to w czasie żeglowania!

Stworzony napęd jest bardzo wydajny i działa w szerokim zakresie prędkości, co najlepiej obrazuje poniższy wykres, ponadto system jest zabezpieczony przeciw przeładowaniu. Zabezpieczenie działa po osiągnięciu prędkości 10 węzłów.

Żeglując z prędkością 5-6 węzłów uzyskamy rekuperację na poziomie zużycia baterii w czasie płynięcia na silniku z prędkością ok węzłów.

To co istotne, nowa linia silników elektrycznych Spirit 1.0 EVO, podobnie jak wersje Plus wykonane są w architekturze 48V i umożliwiają poza zastosowaniem dedykowanych baterii przyczepnych Spirit, użycie również nowej linii baterii E-series, łącząc je z napędem po kablu - to rozwiązanie umożliwia zwiększenie magazynu energii do pracy silnika nawet do niemal 9kW

To jednak nie koniec, producent ePropulsion zadbał o jeszcze jedną metodę ładowania - mianowicie ze słońca. Dostępny jest składany panel solarny o mocy aż 180W! łączony z baterią dzięki dedykowanej ładowarce solarnej, która pełni jednocześnie funkcję regulatora solarnego ładowania.

Firma ePropulsion po raz kolejny udowadnia jak ważna w ich polityce wdrożeniowej jest troska o dobro środowiska naturalnego oraz ograniczenie emisji spalin, ale też hałasu bowiem najnowszy model EVO generuje szczytowo hałas 55dB co odpowiada poziomowi normalnej rozmowy.

Wracając jednak do baterii, standardowa która otrzymujemy wraz z napędem posiada pojemność 1276Wh, co zapewnia wykorzystanie maksymalnej mocy jednostki w czasie 75min. Bateria jest pływająca, nie musimy się zatem obawiać przypadkowego wpadnięcia jej do wody - nie zatonie.

 

Poniższa tabela prezentuje jak generowana moc jednostki napędowej  przekłada się na pokonany dystans.

 

 

Moc (W) Prędkość  (km/h) Czas działania (hh:mm) Zasięg (km)
35 3,5 36:25 129
65 4,3 19:35 85,3
125 5,6 10:00 56
250 7,1 5:00 35,5
500 8,5 2:30 21,3
750 9,2 1:40 15,3
1000 10 1:15 12,5

Testy wykonano na 12stopowej jednostce aluminiowej z jedną osobą na pokładzie.

Silnik jest bardzo lekki, waży 11,3kg a bateria 8,7kg, z kolei rumpel składany pod różnymi kontami, co ułatwia transport i nie zabiera miejsca na pokładzie w sytuacji gdy silnik nie jest akurat używany.

Bezpieczeństwo w silnikach elektrycznych ePropulsion Spirit 1.0 EVO

Kolejną nowością w serii EVO jest wprowadzenie zabezpieczenia w postaci opaski bezpieczeństwa MOB na rękę o wymiarach zbliżonych do popularnych opasek sportowych - opcja dodatkowa.

Jej zadaniem jest zabezpieczenie załogi na wypadek wystąpienia sytuacji MOB - czyli człowiek za burtą, opaska łączy się z silnikiem bezprzewodowo do 10m. Po przekroczeniu tej odległości następuje automatyczne zatrzymanie napędu. Znajduje się również na niej przycisk do ręcznego zatrzymania silnika elektrycznego, jeżeli nastąpi taka konieczność. Można połączyć maksymalnie 8 opasek z jednym silnikiem. Oprócz tego akcesorium mamy standardową zrywkę magnetyczną.

Następnym zabezpieczeniem jest system ochrony w przypadku wejścia na mieliznę, podniesienie i zablokowanie pinem specjalnej zapadki powoduje, że w przypadku wpłynięcia na mieliznę silnik podniesie się do góry nie powodując uszkodzeń zarówno pawęży jak i samego silnika elektrycznego. System nie działa automatycznie, należy go uruchomić ręcznie wpływając na płytkie wody. Ważne jest również by poruszać się wtedy ze zredukowaną prędkością. W przeciwnym razie przy większej prędkości napór wody będzie samoczynnie unosił kolumnę silnika elektrycznego.

Silnik elektryczny Spirit 1.0 EVO został wyposażony w nową, łatwo demontowalną anodę, która zabezpiecza przeciw korozji również w wodach słonych. 

Podobnie jak w wersji Plus tak i w EVO mamy wzmocniony - metalowy konektor łączący baterię z silnikiem, oraz uchwyt wypięcia baterii.

Cała kolekcja składa się z napędów elektrycznych Spirit - krótka i długa stopa, jak również sterowanie - rumplem i pod sterociąg z manetką.

Do tego dochodzi również silnik POD montowany pod dnem jachtu.

ePropulsion stworzył kompletny, bardzo wydajny napęd do jednostek pływających, który jest obecnie jednym z najbardziej zaawansowanych silników elektrycznych dostępnych na rynku komercyjnym.

 

SPECYFIKACJA: 

  Spirit 1.0 EVO Spirit 1.0 EVO remote
Moc 1kW (ekwiwalent 3HP benzynowego) 1kW (ekwiwalent 3HP benzynowego)
Standardowa bateria Spirit Plus, 1276Wh li-ion polymer Spirit Plus, 1276Wh li-ion polymer
Napięcie wejściowe 39V - 60V 39V - 60V
Waga silnika 11,3kg 11,3kg
Waga baterii 8,7kg 8,7kg
Standardowe ładowanie z sieci 8,5 godziny 8,5 godziny
Zewnętrzna bateria Tak, rekomendowana E-series Tak, rekomendowana E-series
Śruba 2-łopatowa 11" x 5,8" 2-łopatowa 11" x 5,8"
Trym silnika 0°, 7°, 14°, 21° / 85° 0°, 7°, 14°, 21° / 85°
Długość stopy Krótka i długa Krótka i długa
Sterowanie Rumpel Sterociąg, manetka
Hydrogenerator Tak Tak
Silnik Bezszczotkowy Bezszczotkowy
Napęd bezpośredni Tak Tak
Bezobsługowy Tak Tak

 

Do wyboru po lewej stronie pozostaje długość kolumny: krótka S, lub długa L oraz rodzaj sterowania - rumpel czy bezprzewodowa manetka.

Wersja Remote z manetką bezprzewodową centralną dedykowana jest do montażu ze sterociągiem (sam sterociąg nie jest częścią zestawu).

 

W przypadku chęci zakupu z manetką boczną oraz oddzielnym ekranem wielofunkcyjnym, prosimy o kontakt z nami w celu skompletowania odpowiedniego zestawu.

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (0)


 
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl