


przy zakupach minimum 200zł :)
Napęd / Silnik elektryczny Spirit 1.0 EVO ePropulsion
Symulacja została wykonana dla produktu podstawowego
10345.00
Opis
Marka ePropulsion - renomowany producent napędów elektrycznych do łodzi i jachtów wprowadza właśnie na rynek nową linię swoich produktów.
Jest to zmian wręcz rewolucyjna, ponieważ pierwszy raz zastosowano napęd hybrydowy - silnik elektryczny bazujący na sprawdzonej i bardzo wydajnej serii Spirit 1.0 Plus wyposażona w hydrogenerator.
Zastosowane rozwiązanie idealnie trafia do właścicieli wszelkiego rodzaju jachtów i łodzi żaglowych.
W sytuacji gdy płyniemy wykorzystując napęd żaglowy, silnik Spirit 1.0 EVO pozostaje zanurzony w wodzie, a wraz ze wzrostem prędkości jachtu wzrasta prędkość obrotowa śruby, która z kolei napędza hydrogenerator i ładuje baterię.
Wybierając się na tygodniowy rejs swoją jednostką, nie trzeba zastanawiać się, gdzie po drodze będzie można podładować baterię silnika ePropulsion, zrobimy to w czasie żeglowania!
Stworzony napęd jest bardzo wydajny i działa w szerokim zakresie prędkości, co najlepiej obrazuje poniższy wykres, ponadto system jest zabezpieczony przeciw przeładowaniu. Zabezpieczenie działa po osiągnięciu prędkości 10 węzłów.
Żeglując z prędkością 5-6 węzłów uzyskamy rekuperację na poziomie zużycia baterii w czasie płynięcia na silniku z prędkością ok węzłów.
To co istotne, nowa linia silników Spirit 1.0 EVO, podobnie jak wersje Plus (które są nadal dostępne w ofercie) wykonane są w architekturze 48V i umożliwiają poza zastosowaniem dedykowanych baterii przyczepnych Spirit, użycie również nowej linii baterii E-series, łącząc je z napędem po kablu.
To jednak nie koniec, ePropulsion zadbał o jeszcze jedną metodę ładowania - mianowicie ze słońca. Dostępny jest składany panel solarny o mocy aż 180W! łączony z baterią dzięki dedykowanej ładowarce solarnej, która pełni jednocześnie funkcję kontrolera ładowania.
Firma ePropulsion po raz kolejny udowadnia jak ważna w ich polityce wdrożeniowej jest troska o dobro środowiska naturalnego oraz ograniczenie emisji spalin, ale też hałasu bowiem najnowszy model EVO generuje szczytowo hałas 55dB co odpowiada poziomowi normalnej rozmowy.
Wracając jednak do baterii, standardowa która otrzymujemy wraz z napędem posiada pojemność 1276Wh, co zapewnia wykorzystanie maksymalnej mocy jednostki w czasie 75min. Bateria jest pływająca, nie musimy się zatem obawiać przypadkowego wpadnięcia jej do wody - nie zatonie.
Poniższa tabela prezentuje jak generowana moc jednostki napędowej przekłada się na pokonany dystans.
Moc (W) | Prędkość (km/h) | Czas działania (hh:mm) | Zasięg (km) |
35 | 3,5 | 36:25 | 129 |
65 | 4,3 | 19:35 | 85,3 |
125 | 5,6 | 10:00 | 56 |
250 | 7,1 | 5:00 | 35,5 |
500 | 8,5 | 2:30 | 21,3 |
750 | 9,2 | 1:40 | 15,3 |
1000 | 10 | 1:15 | 12,5 |
Testy wykonano na 12stopowej jednostce aluminiowej z jedną osobą na pokładzie.
Silnik jest bardzo lekki, waży 11,3kg a bateria 8,7kg, z kolei rumpel składany pod różnymi kontami, co ułatwia transport i nie zabiera miejsca na pokładzie w sytuacji gdy silnik nie jest akurat używany.
Kolejną nowością w serii EVO jest wprowadzenie zabezpieczenia w postaci opaski na rękę o wymiarach zbliżonych do popularnych opasek sportowych - opcja dodatkowa.
Jej zadaniem jest zabezpieczenie załogi na wypadek wystąpienia sytuacji MOB - czyli człowiek za burtą, opaska łączy się z silnikiem bezprzewodowo do 10m. Po przekroczeniu tej odległości następuje automatyczne zatrzymanie napędu. Można połączyć maksymalnie 8 opasek z jednym silnikiem. Oprócz tego akcesorium mamy standardową zrywkę magnetyczną.
Spirit 1.0 EVO został wyposażony w nową, łatwo demontowalną anodę, która zabezpiecza przeciw korozji również w wodach słonych.
Podobnie jak w wersji Plus tak i w EVO mamy wzmocniony - metalowy konektor łączący baterię z silnikiem, oraz uchwyt wypięcia baterii.
Cała kolekcja składa się z napędów Spirit - krótka i długa stopa, jak również sterowanie - rumplem i pod sterociąg z manetką.
Do tego dochodzi również silnik POD montowany pod dnem jachtu.
ePropulsion stworzył kompletny, bardzo wydajny napęd do jednostek pływających, który jest obecnie jednym z najbardziej zaawansowanych silników elektrycznych dostępnych na rynku komercyjnym.
SPECYFIKACJA:
Spirit 1.0 EVO | Spirit 1.0 EVO remote | |
Moc | 1kW (ekwiwalent 3HP benzynowego) | 1kW (ekwiwalent 3HP benzynowego) |
Standardowa bateria | Spirit Plus, 1276Wh li-ion polymer | Spirit Plus, 1276Wh li-ion polymer |
Napięcie wejściowe | 39V - 60V | 39V - 60V |
Waga silnika | 11,3kg | 11,3kg |
Waga baterii | 8,7kg | 8,7kg |
Standardowe ładowanie z sieci | 8,5 godziny | 8,5 godziny |
Zewnętrzna bateria | Tak, rekomendowana E-series | Tak, rekomendowana E-series |
Śruba | 2-łopatowa 11" x 5,8" | 2-łopatowa 11" x 5,8" |
Trym silnika | 0°, 7°, 14°, 21° / 85° | 0°, 7°, 14°, 21° / 85° |
Długość stopy | Krótka i długa | Krótka i długa |
Sterowanie | Rumpel | Sterociąg, manetka |
Hydrogenerator | Tak | Tak |
Silnik | Bezszczotkowy | Bezszczotkowy |
Napęd bezpośredni | Tak | Tak |
Bezobsługowy | Tak | Tak |