
Niedawno marka ePropulsion opublikowała szczegółowe testy parametrów swoich napędów elektrycznych.
W przypadku modeli Spirit oraz Navy do testów użyto 12-stopowej łodzi aluminiowej. Natomiast napędy typu POD Drive zostały zainstalowane na 20-stopowych jachtach żaglowych.
Zachęcamy do zapoznania się z odnotowanymi wartościami, które mogą pomóc wam w wyborze odpowiedniego napędu dla swojej jednostki.
RealLife
Co za bzdury, to nie są wyniki żadnego testu, tyko zwykle przeliczenia na kalkulatorze danych z prospektu. Nie ma takiej możliwości, żeby przy napędzaniu tej samej łodzi. z użyciem takiego samego akumulatora i różnych rozmiarach silników, ale tej samej klasy (technologia, producent, jakość) zasięg różnił się 10 krotnie. To kolejne amatorskie bujdy wciskane miłośnikom zabaw na wodzie, żeby doić ich z kasy. Nie spotkałem się - w naszym kraju - z możliwością wypróbowania sprzętu przed zakupem, ale za to rozczarowanie po zakupie, na podstawie takich wydumanych, teoretycznych opisów - jest standardem.
Activegames.pl
Trudno zrozumieć komentarz użytkownika RealLife... dlatego poniższe wyjaśnienie. Tabelki przedstawiają zastosowanie 7 różnych modeli napędów ePropulsion z dedykowanymi do nich akumulatorami oryginalnymi firmy ePropulsion. Producent najpierw wykonał testy, których wyniki zamieścił w swoim katalogu a nie odwrotnie - to chyba normalne działanie? :) Pod tabelką jest dokładnie podana informacja na jakiej jednostce przeprowadzono testy - w przypadku napędu Vaquita - testowano zarówno na sztywnym kajaku jak i desce sup o długości 12'6 Czym innym jest silnik Vaquita a czym innym silnik dajmy na to Navy 6.0. Zanim zacznie się komentować, warto jest wiedzieć, że silnik Spirit ma zupełnie inną moc (1kW) i pojemność dedykowanej baterii niż model Navy 3.0 (3kW) oraz Navy 6.0 (6kW) Osobiście testowaliśmy trzy z wymienionych w tabelach napędów - Spirit 1.0 / Spirit 1.0 Plus (w wersji Evo) oraz Vaquita. W przypadku modeli Spirit jednostką na której były zamontowane był katamaran żaglowy pneumatyczny - Minicat 460 o długości 460cm i wadze wraz z załogą ok. 260-280kg. Wyniki jakie otrzymaliśmy są zbieżne z uzyskanymi przez producenta - prędkość minimalnie większa z racji mniejszej wagi. Jeżeli chodzi o napęd Vaquita - pomiary dokładnie odzwierciedlają realne osiągi, co więcej ten mały silniczek testowaliśmy również na wspomnianym wyżej katamaranie i uzyskał prędkość maksymalną 8,5km/h.
Henryk
Eksploatuję silnik Vaquita z deską SUP i stwierdzam, że dane testowe potwierdzają się w rzeczywistości. Widocznie RealLive ma potężną wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu napędów, albo... postrzega wszystkich przez pryzmat samego siebie ( w kwestii sposobów dojenia kasy )